Onsdag

Jag har börjat tappa lite intresse för den här bloggen, Men snart så blir det  bra... I hope .... :\

Idag har varit en jätte rolig dag. nu började vi på riktigt med det här nya temat. vi delades in i grupper och skulle bestämma ett ämnesområde som vi skulle undersöka , sen skulle vi fråga folk , vi bestämde oss för att jämföra mellan två helt olika klasser, natur och samidrottarna . Så jag o min grupp gjorde iordning lappar eftersom sp1a hade sovmorgon till 12, så började vi med naturarna. Men, de hade visst håltimme till kl 15 , men jag och annie hann få tag i några.
Runt 11 var det dags för lunch, kebabgryta med ris... mm :)
Sen var vi lite i cafeterian till kl 12. Då skulle alla samlas i aulan för föreläsning om miljön, kul tänkte jag. Men ack så fel jag hade.
Två riktigt usla föreläsare höll världens tråkigaste föreläsning, de läste från pappret och visade jääätte tråkiga bilder. Det som var lite kul dock var nog att annies brosha var med i videon de spelade upp :P
Samtidit medans de höll på att snacka i EN HEL TIMMA, så satt jag och några klasskamrater och hade det lite kul :)  Man märkte redan när allt hade börjat att det var ingen som verkligen lyssnade. Så ungefär i mitten började alla att applådera. självklart så hängde man på. Och det var ganska kul, då man märkte att några hade lyckats hålla sig vakna :P

Efter föreläsningen så skulle vi samlas i klassrummet och gå världens onödigaste tipsrunda/promenad (?) .
sen kunde några välja olika stationer att vara på i ungefär en timme eller nåt. Jag valde att vara i klassrummet. Och  det var riktigt skojj där. Vi dekorerade lite i vårt då tråkiga klassrum. Sandra klippte ett stort svart hjärta och skrev sedan allas namn i mindre hjärtan med  olika färger och tejpade upp den på vårt fönster så alla förbipasserande kan se.. :)
Själv klippte man lite här och där och hjälpte till på några ställen. Sen fick vi sluta tidigare ! kl 2. och det var ju jätte kul.
 Jo jusste jag hade inget prov igår.. det sög. pluggade i onödan hela helgen.... blää
Ska gå och laga en macka nu .


Byee !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0